Veel gestelde vragen


 

Op deze pagina vind je veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden voor bij het gebruik van de Wijkwebsite: 

  1. Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe krijg ik een nieuw wachtwoord?
  2. Hoe kan ik een bericht of advertentie verwijderen?
  3. Ik wil een bericht anoniem plaatsen, mag dat?
  4. Ik heb een fout in mijn bericht of advertentie staan, kan ik dit nog veranderen?
  5. Ik heb een persbericht. Kunnen jullie dit voor mij op de website plaatsen?
  6. Ik woon niet in dit stadsdeel. Kan ik me dan wel registreren?
  7. Ik zou graag het wachtwoord wijzigen.
  8. Hoeveel woorden kan ik gebruiken in mijn advertenties? 
  9. Ik heb een nieuw mailadres. Hoe geef ik dat door?
  10. Ik heb een verkeerde tijd in een activiteit opgenomen
  11. Ik wil meer bekendheid voor mijn bedrijf/organisatie bij de bewoners van Amsterdam Nieuw-West
  12. Hoe bekijk ik de wijkclips?
  13. Ik wil mijn account verwijderen, hoe doe ik dat?
  14. Ik wil me afmelden voor de buurtmail.
  15. Mijn bericht verschijnt onder 'overig nieuws' en niet in de middenkolom, hoe kan dat?
  16. Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe krijg ik een nieuw wachtwoord?

Vul geen naam of email-adres in, maar klik op de knop Aanmelden Nu verschijnt er een bericht met de tekst Wachtwoord vergeten? Klik hier Wanneer je hier op klikt verschijnt de pagina Wachtwoord aanvragen Vul op deze pagina je e-mailadres in en klik op Wachtwoord verzenden. Je krijgt dan direct een nieuw wachtwoord toegezonden op je privé-mail adres.

2. Hoe kan ik een bericht of advertentie verwijderen?

Meld je aan op de Wijkwebsite via de knop Aanmelden Ga naar de rubriek Nieuwsberichten of Prikbordadvertenties via de grijze balk bovenaan de pagina. Voor het bericht staat een rood kruisje. Wanneer je hierop klikt zal het bericht worden verwijderd.

3. Ik wil een bericht anoniem plaatsen, mag dat?

Nee, dat mag niet. We willen juist meer contact en herkenbaarheid tussen wijkbewoners stimuleren. Vandaar dat we aan iedereen naam en e-mailadres vragen, de naam wordt standaard zichtbaar op de site, het mailadres niet. En we zijn helemaal blij met een foto, maar die is niet verplicht. Anonieme berichten worden daarom ook verwijderd.

4. Ik heb een fout in mijn bericht of advertentie staan, kan ik dit nog veranderen?

Ja, dat kan. Dit kun je doen door je aan te melden op de Wijkwebsite en naar de rubriek Nieuwsberichten of Prikbordadvertenties te gaan. Voor het bericht staat een potlood met gummetje. Wanneer je hier op klikt kun je het bericht aanpassen.


5. Ik heb een persbericht. Kunnen jullie dit voor mij op de Wijkwebsite plaatsen? 

Gebruikers van de Wijkwebsite Amsterdam Nieuw-West plaatsen hun persberichten zelf. Op deze manier zorgen organisaties en wijkbewoners samen voor een levendige Wijkwebsite.

Een persbericht voeg je als nieuwsbericht  toe aan je profiel nadat je je hebt aangemeld. (is het de eerste keer dat je je aanmeldt klik dan hier )
De voordelen:
-Je bericht is direct voor alle bezoekers zichtbaar in de rubriek overig nieuws op de voorpagina van de Wijkwebsite.
-Je bepaalt zelf het moment waarvan je verwacht dat het gunstig is voor je activiteit.
Interessante berichten met een goede afbeelding zetten we regelmatig prominent op de website zodat deze direct zichtbaar is voor de ruim 1200 bezoekers die we per week hebben. We versturen daarover automatisch een berichtje via Twitter naar onze volgers.

6. Ik woon niet in dit stadsdeel. Kan ik me dan wel registreren?

Ja, iedereen kan en mag zich registreren. Let er wel op dat als je berichten plaatst deze wel met de desbetreffende wijk te maken moeten hebben.

7. Ik zou graag het wachtwoord wijzigen.

Log in op de site met je email-adres en wachtwoord. Klik op Aanmelden Nu ben je ingelogd. Klik op Wachtwoord bovenaan de pagina. Nu kun je in je persoonlijk profiel je wachtwoord wijzigen. Klik daarna op Opslaan om je nieuwe wachtwoord op te slaan.

8. Hoeveel woorden kan ik gebruiken in mijn advertenties?

Bij een aantal rubrieken op de site is het mogelijk om zelf een nieuw bericht toe te voegen. Deze berichten kennen een maximaal aantal woorden:
- Helpende hand nodig: onbeperkt
- Helpende hand bieden: onbeperkt
- Prikbord: max. 300 woorden
- Wijkagenda: 300 woorden
- Wijkverhalen: onbeperkt
- Reacties: onbeperkt
- Overig nieuws:

9. Ik heb een nieuw mailadres. Hoe geef ik dat door?

Stuur even een mailtje naar en wij sturen een bevestiging wanneer wij het verwerkt hebben.

10. Ik heb een verkeerde tijd in een activiteit opgenomen.

Meld je aan de op site. Klik op Agenda in de grijze balk bovenaan de pagina. Door op het potloodje vooraan het bericht te klikken kun je agendaberichten aanpassen. Klik dan op Wijzigen.

11. Ik wil meer bekendheid voor mijn bedrijf/organisatie bij de bewoners van Amsterdam Nieuw-West. Wat zijn de mogelijkheden?

Meld je bedrijf/organisatie aan de op site en vul de verschillende onderdelen in. Plaats regelmatig een bericht over jouw bedrijf/organisatie. Betrek hierbij ook de mederwerkers die als redacteur een bericht kunnen plaatsen.

12. Hoe bekijk ik de wijkclips?

...

13. Ik wil mijn account verwijderen. Hoe doe ik dat?

Meld je eerst aan. Als je bent aangemeld verschijnt er bovenaan de pagina een grijze balk met verschillende opties. Kies voor de optie 'over mij'. Als je op deze pagina bent, scrol dan naar beneden naar het oranje vakje met 'verwijder account'. Als je hier op klikt, wordt je account gewist. Let op! Je kunt dan geen informatie meer op de website plaatsen zoals prikbord advertenties en andere berichten.  Ook ontvang je dan geen wekelijkse buurtmail meer. 

14. Ik wil me graag afmelden voor de wekelijkse buurtmail. Hoe doe ik dat?

Hiervoor moet je je eerst aanmelden. Vervolgens klik je bovenaan in de grijze balk boven aan het scherm op de optie 'mijn buurtradar'. Als je op deze pagina bent scrol je naar beneden naar 'buurtmail'. Als je nu het vinkje uitzet en op opslaan klikt ben je afgemeld voor de wekelijkse buurtmail.

15. Mijn bericht verschijnt onder 'overig nieuws' en niet in de middenkolom, hoe kan dat?

Berichten verschijnen automatisch onder 'overig nieuws' op de voorpagina.Het is aan de communitymanager in die wijk om te bepalen of hij/zij het bericht ook doorplaatst naar de middenkolom, dit is een eenvoudige handeling. In de praktijk spelen hierbij factoren mee als:

- Hoe belangrijk of urgent is het bericht voor de wijk?

- Hoe aantrekkelijk is het geschreven en zit er een leuke foto bij?

Ook kan de communitymanager je de VIP status toekennen waardoor je berichten automatisch in de middenkolom komen.